ייבוא עגורנים לישראל – מספר כלים לקנייה בטוחה

ייבוא עגורנים לישראל – מספר כלים לקנייה בטוחה

רכישת ציוד יקר ערך ממדינה הרחוקה אלפי קילומטרים מישראלים? אפשרי וגם יעיל!

רכישת עגורן צריח מחו"ל וייבוא עגורנים לארץ, זו משימה לא פשוטה שמצריכה הרבה ידע, ניסיון וקשרים בינלאומיים על מנת להבטיח רכישה חכמה, יעילה ומשתלמת. ישנם כמה פרמטרים חשובים אשר יש לקחת בחשבון לפני שרוכשים עגורן מחו"ל – הדבר הראשון ואולי החשוב מכל הינו, בחירת ספק. חשוב שהספק יהיה אמין, בעל ניסיון בתחום, וכזה שניתן לסמוך על כך שילווה את כל תהליך הרכישה ויספק ללקוח אחריות גם לאחר תהליך הרכישה  ("after sales") במקרה של צורך בהחלפת חלקים, מכלולים, תקלות כאלה ואחרות וכד'. לאחר בחירת ספק אמין ומוכר – מתבצע הליך בדיקת העגורן בחו"ל – ע"י גורם מוסמך ובל רישיון לבדיקת עגורנים בחוץ לארץ ואישור על תקינותם ומהימנות המסמכים הקשורים בכלי המיובא. עם סיום תהליך בדיקת העגורן בחו"ל (במקרים רבים הלקוח מתלווה אלינו לבדיקת העגורן אצל הספק בחו"ל), מתבצע הליך השינוע הימי, הובלת העגורן ארצה וקבלת העגורן במגרש רמא או במגרש החברה הרוכשת לצורך בדיקה טכנית ומכנית של העגורן והכנתו להרכבה באתר הבנייה של הלקוח. תהליך זה דורש תכנון לוגיסטי שיאפשר את הובלת העגורן ארצה בעלויות הובלה נמוכות יחסית, עם ניירת ייבוא מתאימה ותקנית לפי החוק, וביצוע שחרור מהיר של העגורן מהנמל, הובלתו למרכז הלוגיסטי של רמא הממוקם בקרית גת לצורך בדיקתו והכנתו לעבודה. עם הגעת העגורן למרכז הלוגיסטי של החברה, מתבצעות עבודות הרכבת המכלולים וחלקיו השונים של העגורן לצורך הכנתו לצאת לעבודה, הובלתו לאתר בנייה והרכבתו באתר. אלו הם הדברים העיקריים בכל תהליך הרכישה וייבוא של עגורני צריח, אך ישנם דברים נוספים משמעותיים לא פחות שיש לקחת בחשבון, כגון: מי הוא בעל העגורן בחו"ל (חברת השכרה, קבלן פרטי, חברת סחר בעגורנים, ועוד), היבטים לוגיסטיים מורכבים בייבוא, כמו גם היבטי מיסוי והיבטים פרוצדוראליים של ייבוא ותיאום מול משרדי הממשלה השונים האמונים על הנושא.